susanna@z-factory.fi | +358 439 9609

Wordpress nettisivut | Graafinen suunnittelutoimisto | Z-Factory

Case: Salt & Champagne

Helsingin ydinkeskustaan avautunut suolahuone Salt & Champagne toivoi Z-Factoryltä konseptinsa mukaista yritysilmettä ja nettisivuja. Yrityksen perustajalla, Katja Kirillä, oli alusta alkaen selkeä toive kokonaisuudesta. Tapasimme S&C:n Katjaa yhdessä ja erikseen kuunnellen Katjan tarinaa, arvoja ja visioita. Keskusteluissa nousi vahvasti esiin kokonaisvaltainen hyvinvointi, leikillisyys ja ripaus luksusta.  Kuulemamme pohjalta lähdimme rakentamaan sivuston rakennetta, kuvia, tekstiä ja graafista ilmettä.

Suunnitteluprosessi lähti liikkeelle logon tekemisestä. Idea logoon tuli visuaalisesta mielleyhtymästä suolakiteestä timanttina. Sen lisäksi tarvittiin toinen, yksinkertaisempi versio, jossa pelkkä nimiö on kolmion keskellä. Nämä logot toimivat muun graafisen suunnittelun pohjana ja antoivat luonteen Salt & Champagnelle.

Kaikessa suunnittelussa typografia on keskeisessä roolissa. Oikein valittu fontti takaa halutun lopputuloksen. Käytämme aina paljon aikaa ja vaivaa etsiessämme oikeaa fonttia ja siihen oikeaa leikkausta. Pääfontiksi valikoitui Garamond, joka on juhlava ja helposti luettavissa. Se on siro ja kullanvärisenä siitä huokuu ylellisyys.

Sitten pääsimme käsiksi väreihin. Muutaman kokeilun jälkeen värimaailma muodostui sinisen, kullanruskean, beigen ja ruusunvalkoisen yhdistelmäksi. Yleisilme haluttiin pitää kevyenä. 

Halusimme tuoda tunnetta voimakkaasti esille. Katja oli alusta alkaen innokkaasti mukana. Hänen intonsa ja välittömyytensä teki meihin kaikkiin suuren vaikutuksen, se tarttui meihinkin. Halusimme tuoda tätä tunnetta esille mahdollisimman paljon. Salt & Champagne tarjoaa glamouria ja arjen yli kohottavia hetkiä!

Oli innostavaa suunnitella ilmettä uudelle yritykselle tyhjältä pöydältä, ennen kuin mitään konkreettista oli olemassa. Suolahuonetta piti päästä markkinoimaan hyvissä ajoin ennen sen valmistumista. 

Valokuvaajamme Milla visioi mielessään kuvamaailman keskustelujen pohjalta: suolan ihmeellinen parantava voima, palvelun glamour ja Katjan energisyys saivat näkyä kuvissa leikkisästi ja rohkeastikin. Yrittäjää on hyvä tuoda esille vaikuttavilla kuvilla, henkilöbrändäys vahvistaa markkinointia. Katjan suolahuone ei ole mikä tahansa suolahuone. Niinpä Katjan persoona sai näkyä kuvituksessa. 

Kuvasuunnittelun jälkeen kuvaukset toteutettiin Millan studiolla Kaapelitehtaalla.  Ammattilaisen tekemä kuvausmeikki huolitteli lopputuloksen, ja osaltaan voimautti kuvauksia jännittävää asiakastamme.

“Milla, olet mahtavasti luonut minun sekä yritykseni brändiä! Mietin jo kuvien tarjoamia lukuisia mahdollisuuksia hoitolani sisustuksen yksityiskohdista lähtien. ”

Sisältöteksti laadittiin Katjan haastattelun pohjalta ja siinä otettiin huomioon myös hakukonenäkyvyys.

Sivuston käyttöliittymä tehtiin muun suunnittelun ohella. Käyttöliittymä on sivuston toiminnan kannalta se oleellisin asia, se on roadmap joka pitää sivuston kasassa. Ilman hyvin suunniteltua käyttöliittymää sivustosta tulee sekava. Oli alusta alkaen selvää, että tultaisiin käyttämään isoa kuvapintaa, koska valokuvat ja taustavideo on tehty laadukkaasti. Landing page on nimensä mukaisesti ns. sisäänheittosivu. Etusivusta tehtiin tarkoituksella pitkä, se jaettiin eri osioihin, joilla kaikilla on oma tarkoituksensa. Etusivulla pitää olla olennainen tieto siitä mistä S&C:ssa on kyse. 

Sivusto rakennettiin wordpress-alustalle, joka tarjoaa monenlaisia vaihtoehtoja muokkaukseen. Sivustoon yhdistettiin myös ajanvarausjärjestelmä.

 

 

Prosessin ajalta kerättyjä Katjan kommentteja:

“Milla, olet mahtavasti luonut minun sekä yrityksen brändiä!

Mietin jo kuvien tarjoamia mahdollisuuksia hoitolani sisustuksen yksityiskohtina. Valokuvatapettina, roll-upina, kehystettyinä tauluina.”

“Milla, olet kyllä uskomaton taiteilija ja ammattilainen!!! Kuvat ovat mahtavia, vaikka joissakin kuvissa en omasta ilmeestäni (tai jostakin muusta) pidä. Mutta sille et sinäkään Milla minkään mahda. Malli on mitä on. Olen paljon enemmän kuin tyytyväinen työhösi!”

”Kun artisti saa juuri julkaistun levynsä käteensä, tunnereaktio on kuulemma hyvin voimakas. Katsoessani ensimmäistä kertaa ensimmäistä versiota Salt And Champagnen kotisivuista, koin jotain samanlaista: visioni hoitolasta on saanut tekstin ja kuvien muodon ja pian se on kaikkien nähtävillä!

Olet tehnyt hienoa pohjaa, johon nyt pitää saada sisään asiatekstit hoidon hyödyistä eri sairauksien suhteen, hinnasto, ohjeet hoitolaan saapuville, palvelukuvaus (+ -lupaus).

Teit päivästäni taas paremman. Kiitos!”

www.saltandchampagne.fi

Vieritä ylös