WEB suunnittelu

Teemme nettisivuja yrityksille, liitoille ja yhteisöille

Elämme vahvasti kotisivujen aikaa. Oli yrityksesi yhden ihmisen nyrkkipaja tai kansainvälisille markkinoille tähtäävä startup yritys, tarvitset nettisivut, joilla tavoitat asiakkaasi. Kotisivut ovat näkyvä osa yritystäsi, joten niihin kannattaa panostaa.

 

Z-Factory tekee nettisivut yritykselle avaimet käteen periaatteella. Suunnittelemme ja rakennamme kotisivut alusta alkaen tarpeitasi vastaaviksi ja siirrämme ne helposti ylläpidettävälle alustalle. Pääsääntöisesti teemme sivut wordpress alustalle, joka on maailman käytetyin nettisivu alusta. Teemme myös SSL-sertifikointeja sivustoille ja meiltä voit kysyä kaikkea mikä liittyy nettisivujen tekemiseen. Opastamme myös nettisivujen käytössä. Tarvittaessa avustamme myös some-strategian luomisessa ja eri kanavien saattamisessa asiakkaan tuotteen ja palveluiden tasolle.

TEEMME MYÖS HAKUKONEOPTIMOINTIA

Hakukoneoptimointi on prosessi, jonka tarkoitus on saada yrityksen nettisivut näkymään tietyillä hakusanoilla hakukonetuloksissa mahdollisimman kärkipäässä. Sillä, että yrityksesi näkyy ensimmäisellä sivulla hakukonetuloksissa on merkitystä.

Z-Factory  tekee nettisivut yrityksellesi avaimet käteen- periaatteella. Ammattitaitoisesti ja asiakaslähtöisesti. Sivut voidaan räälöidä tarpeitesi mukaan. Rakennamme sivustot WordPress- sisällönhallintaohjelman päälle.

WordPress on maailman eniten käytetty sisällönhallintaohjelmisto. Sen avulla sivuston päivittäminen onnistuu helposti.

Jos haluat näyttävyyttä elämääsi, ota meihin yhteyttä!

ÄLÄ HUUDA ÄÄNTÄSI KÄHEÄKSI

Tarjoamme sinulle tehokkaita ratkaisuja, jotka säästävät äänijänteitäsi ja aikaa. Sinun ei tarvitse huutaa tulla kuulluksi, kun sinulle on oikein suunnitellut kotisivut. Me toteutamme toimivat ja hakukoneoptimoidut nettisivut yrityksellesi.

WORDPRESS YLLÄPITO

Mikäli sivuston ylläpito tuntuu vaikealta, niin hoidamme sen puolestasi. Pidämme myös huolta wordpress alustasta, lisäosien päivittämisestä ja otamme sivustosta varmuuskopiot. Näin voit käyttää kaiken energiasi omiin tehtäviisi. Ylläpitopaketimme on varsin kilpailukykyinen ja suosittu palvelu. Jos haluat päivittää sivuja itse annamme aina 1,5 h wordpress koulutuksen uusille asiakkaille. Kysy lisää!

OHJEITA NETTISIVUN TILAAJALLE

Mieti mikä allaolevista nettipaketeista on lähimpänä tarpeitasi. Paketit on laadittu helpottamaan sinua hahmottamaan mihin kategoriaan sivustosi asettuu. Paketit ovat suuntaa antavia.

S-koko

Tämän kokoluokan sivustot ovat 1-5 sivun kokonaisuuksia, joihin kuuluu yleensä yhteydenottolomake. Tällainen sivusto on sopiva esim. yhdistykselle tai aloittelevalle yritykselle. Sivut ovat puhtaasti informatiiviset. Tieto on staattista eikä sitä tarvitse juuri päivittää. Sivustolla kerrotaan yrityksen/yhdistyksen toiminnasta, palveluista ja siitä kehen voidaan ottaa yhteyttä. Moni yritys pärjää tällaisilla sivuilla pitkään.

M-koko

Tämän luokan sivustoilla on enemmän pääsivuja ja alisivuja. Etusivulla on useimmiten kuvaslideri luomassa visuaalista ilmettä. Lomakkeen lisäksi sivustolla ylläpidetään blogia. Kuvia on jo enemmän ja sivupohjat voidaan rakentaa joko yksi tai kaksi palstaisiksi. Sivustot voivat myös olla ns. one page -sivustoja. Sopii hyvin alkavalle startup yritykselle, joka hakee näyttävyyttä vähällä tekstisisällöllä. Sisällön monipuolinen lisääminen sivustolle on mahdollista, mikä tekee sivustosta elävän ja mielenkiintoisen.

L-koko

Kyse on jo monipuolisista sivuista. Sivuja voi olla paljon. Graafiseen suunnitteluun on satsattu paljon. Useimmiten sivuston suunnittelun yhteydessä tehdään myös muuta markkinointimateriaalia. Sivustolla mahdollisuus monipuolisten tietokantojen käyttöön. Voidaan myös integroida muihin tietojärjestelmiin, kuten lippupalveluihin. Kuvagalleriat, nostotekstit ja videotaustat ovat yleisiä tässä luokassa. L-koon sivusto sopii keskisuurille yrityksille.

4 tärkeää pointtia. lue!

1. SISÄLTÖ

Minkälaista sisältöä aiot tarjota nettisivuilla? Onko tarpeen olla ajankohtaista -osio, jonka kautta voit jakaa ajankohtaisia uutisia lukijoille? Jos sinulla on uutisoitavaa pari kertaa vuodessa, on ajankohtaista -osio turha. Entä tarvitsetko blogia? Blogit ovat mainio keino ylläpitää lukijoiden mielenkiintoa sivustoasi kohtaan, ne ovat myös keskeinen elementti hakukoneoptimoinnissa. Bloggaaminen voi kuitenkin olla vaativaa. Ei näytä hyvältä, jos edellinen blogi on parin vuoden takaa, se antaa yrityksestä huonon kuvan. Lopulta juuri sisältö (ei tekniikka) on se, joka ratkaisee minkälainen sivustosta tulee.

2. BUDJETTI

Budjetti omalta osaltaan aina rajoittaa nettisivuprojekteja. Monesti halutaan enemmän, mutta budjetin raamit tulevat vastaan. Kannattaa pitää järki päässä. On turha haaskata paukkuja monimutkaisiin teknisiin yksityiskohtiin. Lentävä spagettihirviö, joka sylkee vihreää tulta ja samalla soittaa samalla Vivaldin neljää vuodenaikaa olisi varmasti näyttävä ilmestys, mutta kannattaa miettiä, onko se ihan välttämätön. Monesti järkevällä suunnittelulla voidaan kompensoida budjetin alijäämä.

3. KESKUSTELU

Nettisivut ovat monesti suurin yksittäinen viestinnällinen investointi yrityksellesi. Perusteellinen keskustelu takaa, että kaikki näkökulmat tulevat huomioiduksi. Kokemus on osoittanut, että tämä on ratkaiseva tekijä sivuston onnistumiselle.

4. KÄYTTÖLIITTYMÄ

Tätä on hyvä miettiä jonkin verran. Se helpottaa ymmärtämään sivuston rakennetta. Kun suunnitelman kirjoittaa ylös paperille, alkavat ajatukset heti rullata. Esim näin: Etusivu, Palvelut, Yhdistys (historia, miten liitytään jäseneksi, lomake),Blogi, Yhteystiedot. Jos yhdelle sivulle ei tule paljon tekstiä, kannattaa miettiä voisiko sivun yhdistää johonkin toiseen sivuun. Ja päinvastoin: yhdelle sivulle ei kannata laittaa liikaa tekstiä (1-2 A4 tekstiä on max) muuten sivusto tulee raskaaksi.

NETTISIVUT YRITYKSELLE– TILAAJAN OPAS

Olemme koonneet ladattavan minioppaan kaikille, jotka suunnittelevat nettisivujen tilaamista. Tutkaile opasta rauhassa ja kirjaa vastaukset ylös. Oppaasta on myös hyötyä kun nettisivuprojekti on jo käynnissä.

Lataa nettiopas tästä (pdf).

Lähetä alustava kysely nettisivuista

Budjetti voi olla suuntaa antava.
Kuinka monta sivua sivustoon on suunnilleen tulossa?
Onko sinulla jo domain /webhotelli hankittuna? Mistä?
Milloin sivuston pitäisi olla valmis?
Tarvitsetko kuvagalleriaa, blogi ominaisuutta, yms..
Lähtökohtaisesti asiakas tuottaa sisällön (tekstit, kuvat, videot) itse. Pystytkö tuottamaan sisältöä itse vai tarvitsetko apua?
=
Vieritä ylös